IDpartners: Value engineering

In onderstaand artikel lees je een selectie van een whitepaper van IDpartners.

Zijn uw concurrenten goedkoper, beter of sneller? Dreigen Aziatische concurrenten u voorbij te streven? Of wilt u graag uw concurrentie positie versterken? Dan biedt value engineering de oplossing.

Value engineering is gericht op productverbetering waarbij de focus ligt op het verbeteren van de prijsprestatie verhouding van producten, machines en apparaten. (In deze paper wordt in het vervolg ‘product’ gebruikt als aanduiding voor product, machine of apparaat.

Elk product wordt aangeschaft om een bepaalde reden. Het product is nodig om functies te vervullen, dient als decoratie of vergemakkelijkt het leven. Producten zijn ontworpen om behoeften, noden en verlangens van de mens te vervullen. Als producent kun je nadenken welke prestaties je levert

Deze prestaties zorgen voor de toegevoegde waarde bij uw klant. Prestaties zijn niet alleen gericht op de output (hoofdfunctie) van de producten, maar ook op aspecten als gebruikersgemak (ergonomie) en vormgeving.

De klant heeft een zekere behoefte aan de prestatie en daarbij hoort een prijs die de klant er voor over heeft. Dit noemen we de ‘waarde’. In de tekst zullen we dit de productwaarde noemen. Met value engineering wordt de (meer)waarde van het product optimaal afgestemd op de behoefte van de klant.

Download de complete whitepaper op: https://www.idepartners.nl/downloads/

Deel dit bericht:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll naar top