IDpartners: Design for industry

In onderstaand artikel lees je een selectie van een whitepaper van IDpartners.

Design: van ‘nice to have’ naar ‘must have’!

Bij consumentenproducten is design de afgelopen decennia steeds belangrijker geworden. Koopgedrag wordt inmiddels meer geleid door design en gebruiksgemak, dit is regelmatig belangrijker dan prijs, kwaliteit of techniek. Een voorbeeld hiervan zijn Apple producten, een iPhone heeft niet veel andere specificaties ten opzichte van andere smartphones, toch worden iPhones erg goed verkocht door het gebruiksgemak en het sterke design (ook de merknaam speelt hier natuurlijk een belangrijke rol).

Design wordt geassocieerd met innovatie en zorgt voor het onderscheidend vermogen van uw product(lijn). Producten die mooi zijn en gemakkelijk in gebruik zijn onweerstaanbaar! Aantrekkelijk design is de beslissende factor voor succes geworden. (referentie: De designfactor, Lucas Verwey)

Producten die mooi zijn en gemakkelijk in gebruik zijn onweerstaanbaar! ‘

Bij consumenten producten wordt het inmiddels niet meer geaccepteerd door de markt als er geen aandacht besteed is aan design. Denk maar aan een auto met redelijke prestaties, waar simpele rechthoekige carrosserie over wordt gezet. Deze zal veel lagere verkoopcijfers hebben dan andere auto’s die op dat moment op de markt zijn.

Design en user experience design zijn een duurzame trend geworden.De design factor, Lucas Verwey

Download de complete whitepaper op: https://www.idepartners.nl/downloads/

Deel dit bericht:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll naar top